Начало    За нас    Вашето мнение

Игра
Правила на играта
Отговори от 21.04.2019
   Към научнопопулярни публикации   Източник: Научнопопулярна хроника
  Статията се среща още в Енциклопедии:
  - НАУКИ > Астрономия
  - ТЕХНИКА > Космонавтика

Астрономи откриха нов Троянски астероид близо до Нептун

Астрономи от САЩ съобщават, че са открили нов Троянски астероид с диаметър 100 километра в близост до Нептун. „Троянците” са астероиди, които се срещат в космическите гробища и дават информация за ранната Слънчева система. Учените смятат, че в същия район могат да открият до 150 подобни обекта.

Новият астероид е открит от д-р Скот Шепард от института „Карнеги” и д-р Чадуик Трухильо от обсерваторията „Джемини” на Хаваите. Астероидът е открит с телескопа „Субару”.

Троянските астероиди имат същия орбитален период като планетата. Това е така, защото се намират в „мъртви зони”, известни като точки на Лагранж. В тях гравитационните сили позволяват астероидът да се движи със същата скорост като планетата. Тези зони представляват гробища за космически отпадъци, „замръзнали във времето” от формирането на Слънчевата система.

Почти всички от 200 00-те Троянски астероида с диаметър над един километър, откривани досега, са около Юпитер. Новооткритият с означение 2008LC18 обаче е едва шестият, който е свързан с Нептун.

Източник: Live Science