Начало    За нас    Вашето мнение

Игра
Правила на играта
Отговори от 21.05.2019
   Към научнопопулярни публикации   Източник: Научнопопулярна хроника
  Статията се среща още в Енциклопедии:
  - НАУКИ > Астрономия

Странен астероид помага да разберем кометите

Канадски, френски и американски астрономи са открили странен астероид и необичайна орбита, който може да помогне за разбирането на произхода на кометите.

„Астероидът, който в момента се нарича 2008 KV42, се движи на обратно в орбитата си около Слънцето и почти перпендикулярно спрямо орбитите на планетите – с наклон от 104 градуса. Странната орбита предполага, че 2008 KV42 може да е бил придърпан в нашата слънчева система от Облака Оорт”, съобщава Канадският съвет за научни изследвания.

Облакът Оорт е теоретична сфера, заобикаляща Слънчевата система, но на голямо разстояние. Смята се, че в нея има милиарди комети. Откритието може да хвърли светлина върху това как те преминават от Облака в обекти като Халеевата комета.

Новият астероид е открит чрез канадско-френско-хавайския телескоп в Хавай. Наблюденията бяха продължени в Аризона и Чили.

Източник: AFP