Начало    За нас    Вашето мнение   
 
Енциклопедии Речници Библиотека За студента За ученика За най-малките
 Търсене
 Разглеждане по:
 Тематични области
 Азбучен индекс
 Мултимедийни галерии
 Триизмерен атлас
 Таблици с факти
 Мерни единици
 Хроника на човечеството
 Статистика
 Игра
Правила на играта 
Отговори от 21.04.2019 
   Към научнопопулярни публикации   Източник: Научнопопулярна хроника  
  Статията се среща още в Енциклопедии:
  - ТЕХНИКА > Космонавтика
    

Как ще се ориентират астронавтите на Луната

Едно от предизвикателствата пред изпращането на астронавти в неизследвани региони на Луната е да не се загубят. Предишните лунни разходни от ерата на „Аполо” бяха лесни в сравнение с това, което подготвя НАСА при завръщането на астронавтите, което ще започне от 2020 г.

Следващото поколение лунни изследователи ще стигнат до региони, които имат ограничен радио контакт със Земята. „Предложените места на южния полюс на Луната нямат видимост към Земята, за разлика от тези, където кацаше „Аполо”, казва Браян Велч, от изследователския център Глен към НАСА. „Ниската височина на местността силно затруднява видимостта, а ако сте в кратер може да нямате никаква видимост.”
За да избегне загубата на ориентация при астронавтите, НАСА подготвя навигационна система, която ще работи чрез маяци на Луната, стерео камери и сензори на космически апарати в лунна орбита. Информацията ще се подава до костюмите на астронавтите и луноходите.

Едно загубване на Луната може да бъде фатално. Костюмите на астронавтите имат ограничен запас от кислород, а лунният пейзаж не предлага много ориентири за загубили се пътешественици.

Източник: Discovery News

   Последна актуализация: 11.08.2008  
Начало : За нас : Вашето мнение : Защита на личните данни : Защита на авторските права : За рекламодатели
Галерии : Атлас : Таблици : Мерни единици : Хроника на човечеството : Статистика
Игра : Най-четено : На днешния ден : Личност на деня
Книгоиздателска къща Труд  Сирма Груп  Сирма Медия   Със съдействието на: Oracle Българска телекомуникационна компания